God morgon

Vilken underbar morgon. Jag vaknade för ungefär en timme sen och har inatt sovit ungefär 6 timmar, jag känner mig utvilad! Kvällen slutade jättebra. Jag pratade lite mer än en timme med en gammal vän, vi har pratat mycket innan men igår kändes det som att vi verkligen pratade. Jag kände mig närvarande på ett annat sätt. Hon gav jättemycket energi och jag kände mig glad när vi la på- Tack fina du.
Nu har jag precis ätit frukost och kör en kort men värdefull meditation- känner mig helt lugn och harmonisk i både kropp och själ. Varför kan inte varje morgon börja såhär? Jag antar att jag inte hade uppskattat det lika mycket som nu om det var så. Nu sitter jag här med mitt te och tänkte se lite nyheter. Fick en känsla av att jag vill veta vad som hänt eller händer ute i världen. Låter väldigt vuxet, men enda sen psykologigymnasiet (där vi ofta såg på nyheterna varje morgon, inte riktigt men försökte) har jag faktiskt saknat det. Det är ändå skönt att veta vad som händer just nu, plus att våra föreläsare kopplar ibland till nyheterna och det är kul att hänga med i svängarna. Det tänkte jag göra nu. Sen blir det lite plugg. Jag ska läsa en artikel inför nästa tenta och inför seminariumet, men jag behöver också plugga på min omtenta. Sen efter det blir det träning. Tänkte köra lite på gymmet idag. Sen kanske det blir lite mer plugg? Beroende på när jag kommer iväg på träningen, för ikväll är det kören! Det är första gången jag går dit idag, ska bli jättekul. Det är skönt att komma iväg och göra någonting. Det är en studentkör här i Kalmar och det är jag och en klasskompis som tänkte titta förbi. Sen åker jag hem, blir nog att jag tittar på lite tv med Syrran. Sen ska jag försöka lägga mig ganska tidigt ikväll, hoppas på 8 timmar sömn inatt! Skulle verkligen behövas. Hoppas också att den här fortsätter i samma positiva mönster. Jag hoppas också att alla mina nära och kära har det bra, jag tänker på er mycket och snart ses vi igen!


Mer te och nyheter för mig! Vi hörs! Puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0