Grenade

Hej vänner!

Hoppas ni har haft en lika bra helg och start på veckan som jag har haft. Det är full fart i mitt liv och på torsdag kommer jag ha tenta, jag borde egentligen sitta och råplugga till den eftersom jag slarvat med det, men istället gör jag allt annat än att plugga. Var och tränade idag, sen åt vi mat till en film och sen har jag legat i ett bad och lyssnat på massa bra musik. En låt som jag älskar är Bruno Mars, Grenade. Men efter jag skrivit klart detta inlägg ska jag nog sätta mig ner och ta tag i plugget, får se hur det går. Har lite samtal jag vill göra också. Många jag tänker på där hemma som jag skulle vilja prata med, vissa som jag inte hört ifrån på jättelänge. Usch vad jag längtar hem! Men snart snart snart! Vad tiden går fort. Snart har jag studerat två terminer och bott här i Kalmar i mer än ett halvår. Jag funderar fortfarande på om det här är något för mig, nu när vi läst om socialtjänstlagarna känner jag att jag hellre skulle vilja göra något annat. En dröm är att hålla på med teater, men det är inget jag kommer satsa på eftersom jag hört att det är svårt att försörja sig på det. Känner mig lite förvirrad när det gäller vad jag "vill bli när jag blir stor"



Jag känner för att skriva långt och om något speciellt, kanske för att slippa plugga? Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska "ta tjurna i horna" och börja plugga, eller om jag ska skriva lite längre om vad som pågår i mitt huvud just nu, eller om jag ska ringa en vän.. Eller om jag bara ska fortsätta att lyssna på musik och kanske rita en teckning. Hm.. Jag måste nog plugga tyvärr.. Usch har verkligen ingen lust, men om jag gör det nu så kan jag få som "belöning" att få avsätta en eller två timmar till att jobba på min dans (a). Har helt valt låt nu i alla fall, det är en början. Nej, men jag har kommit en bit faktiskt, det är sjukt kul, jag tror jag ska börja på dans, men utbudet här i Kalmar är inte det bästa. Så jag nöjer mig med mitt lilla rum att hoppa runt i och se ut som en fjant. Synd att min dans kompis inte är här!! Åh saknar dig så sjukt mycket, varför kan du inte bo här också? Jag önskar att jag hade alla mina vänner här. Nu känner jag hur bortskämd jag var när jag bodde hemma. Då jag hade möjligheten att träffa alla mina nära nästan varje dag. Nu är alla utspridda.. Det här har varit en mycket bra erfarenhet, men vad jag saknar tiderna då jag var mindre. Då jag hade mina bästa vänner högst 10 minuter ifrån mig, en pojkvän 20 minuter bort och min skola som låg 25 minuter bort. Det var tider det! Ibland kan jag komma på mig själv sitta och tänka tillbaka på dom tiderna och kan ibland få en klump i magen, tiden går så fort! Finns så otroligt mycket som jag vill hinna med också här och nu, därför får jag inte fastna i det som varit, vilket jag är riktigt bra på ibland ;P. Nej, plugga var det!

Ha det gött kära ni, glöm aldrig att ni är underbara och älskade!

/Kicki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0